WHEN WRITING IS BY NO MEANS EASY

Just now, some cyber friends of mine wondered whether I’ve been so occupied that no postings recently. Surely, I always wanna write anything. However, this very moment, I just wanna let everything occurs as it is. Without notes. Why?

I use to write anything concerning my family as well as myself. Instead of contemplating every single miscellaneous thing, I just jot down anything to be remembered next months, next years…. As for my family (my kids particularly), I write about them as a splash of my love. I wish, someday when they’re grown up, and eventually browse this blog, they will find out how I’m proud of them, how I love them.

There are ample stories to be shared, actually, such as learning new softwares for my books to be or trying the new method for my kids (who are learning English through their new e-books). Much laughters, much tears…but I just wanna keep them for a while.

So, writing anything is sometimes a piece of cakes. On the other hand, when the moment of truth comes, it’s by no means easy. That’s why.

Advertisements

6 thoughts on “WHEN WRITING IS BY NO MEANS EASY

    • nggih mbakyu… nulis harus jadi sesuatu yang membangkitkan jiwa. Jadi yang bikin mumet ga perlu diikat dengan tulisan hehe…

  1. Membuat blog memang mudah ya Mbak. Bagaimana me-maintainnya dengan posting yang reguler itu yang sulit, terlebih di tengah kesibukan mengurus anak-anak.

    Suamiku sering meng-encourage: “Ayo nulis yang rutin, Bunda, kan sudah dibikinkan domain dengan nama sendiri…” Tapi menulis saat tidak ada ide untuk menulis memang susah. Sama sekali tidak bisa mengalir.

    Silakan main-main, Mba, ke: http://www.nurulnoer.com
    Keadan kita hampir sama, Aku juga punya 3 anak laki-laki dan tengah hamil anak ke-4. Mudah2an yang ini perempuan seperti Princess Luthfa. Salaam… 🙂

    • Iya… saat energi nulis meluap, saat itu anak-anak sedang lincah-lincahnya. Saat mereka terlelap, aku juga ikut pulas….
      thx dah berbagi mbak nur, serasa ada teman… semoga diberikan kemudahan saat melahirkan dan sesudahnya (hehe…sesudahnya lebih panjang..)

  2. hebat ih.. pada punya kegiatan selain ngurus rt. aq sekarang lgi bingung. jika dah hengkang dari mengajar, apa aktivitasku selain rt? jadi penulis, g biasa. jd penerjemah, cma sebatas keinginan, coz g tahu mesti berawal gimana. jadi pembuat hand maker juga gak punya skill. bingung bget.

    • Mbak Aie…makasih dah berkunjung. Psst…menulis itu gampang koq, sama aja dengan ngobrol hehe… berawal dari coretan & curhat sana sini, tar juga biasa tuh, nulis. Coba yuk…:-)

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s